PARK PRIRODE BIOKOVO OTVOREN JE ZA POSJEĆIVANJE. ULAZNICE SE KUPUJU PUTEM WEB SHOPA.

Novosti

10
10/2025

Međunarodni dan georaznolikosti u Parku prirode Biokovo

Međunarodni dan georaznolikosti obilježava se svake godine 6. listopada s ciljem podizanja svijesti o važnosti geoloških pojava i procesa koji oblikuju naš planet. Ovaj dan prvi je put službeno obilježen 2022. godine, nakon što je UNESCO prepoznao značaj očuvanja georaznolikosti kao ključnog dijela prirodne baštine. Georaznolikost je temelj ekosustava, utječe na klimu, bioraznolikost, dostupnost prirodnih resursa, ali i na kulturnu i povijesnu baštinu brojnih zajednica.

Ovogodišnje obilježavanje odvija se pod motom „JEDNA ZEMLJA, MNOGO PRIČA“, a Javna ustanova „Park prirode Biokovo“ i ove se godine aktivno uključila u obilježavanje ovog važnog datuma. U Prezentacijskom centru Adrion – srce planine u suradnji s OŠ Stjepana Ivičevića iz Makarske, organizirana je geološka radionica za učenike 4.c razreda.

Radionicu je osmislila i vodila Ksenija Protrka, prof. geologije i geografije, viša stručna savjetnica geolog uz asistenciju Nataše Batošić Joskić, dipl. ing. biologije i ekologije mora, stručne savjetnice za projekte i Hrvoja Škrabića, dipl. ing. geologije, stručnog voditelja u JU PP Biokovo.

Tijekom radionice, djeca su na zanimljiv i interaktivan način upoznata s pojmovima: geologija, georaznolikost i geopark. Naučili su što geolog radi na terenu, koja mu je oprema potrebna te koliko je važna njegova uloga u razumijevanju i očuvanju prirodnog okoliša.

U praktičnom dijelu proučavali su različite vrste stijena, minerala i fosila, promatrali kruženje vode u krškom reljefu, te uz pomoć mikroskopa istraživali izbruske i crtali sastav i strukturu vapnenca, granita i mramora.

U terenskom dijelu radionice koji se održao na plaži Osejava i na lukobranu, učenici su pomoću lupe istraživali fosile i zajednički rješavali radne listiće o UNESCO Geoparku Biokovo-Imotska jezera prilagođene njihovom uzrastu.

Zahvaljujemo se učiteljici Biljani Selak, asistentici Aniti Radalj i učenicima 4. c razreda na suradnji i sudjelovanju.